Især blandt danske singler er sexdating et hit

I mange år har uforpligtende datingsites fokuseret på gifte mennesker og folk i fast forhold. Det blev blandt andet tydeligt med Ashley Madison-reklamen, hvor en stor gruppe mænd i kor sang en sang med omkvædet ”I’m looking for someone other than my wife”.

Den tendens ser endelig ud til at være vendt, og i dag markedsføres uforpligtende datingsites hovedsageligt til travle singler.

De mange singler udgør et stort marked

I Danmark lever omkring en tredjedel af befolkningen uden for fast parforhold. Det er måske en af grundene til at f.eks. sexdating sites er begyndt at markedsføre sig til singler, og det har vist sig at virke.

I dag bruger flere og flere singler de forskellige sites og apps, til at få stillet et fysisk behov. En stor del af forklaringen på behovet for de uforpligtende apps skal findes i den udvikling samfundet har taget. Vores arbejde fylder mere og mere, og travlheden gør at der ikke altid er tid, til at have et forhold, men de fysiske behov skal stilles alligevel.

Opdelingen er win-win

Mange ser det som en fordel at markedet er blevet opdelt i to typer datingsites. Det har ikke kun været besværligt for dem der fik deres hjerter knust. De ufrivillige hjerteknusere nyder også godt af udviklingen.

Tidligere gjorde samlingen af dating på ensartede platforme, at brugere der ledte efter den eneste ene, blev blandet med brugere der kun ledte efter sex. Det har ledt til en del misforståelser og knuste hjerter.

Med de uforpligtende datingsites er den slags problemer fortid. Nu kan dem der leder efter den eneste ene, undgå at kysse en masse slimede frøer, der kun vil have sex, og samtidig kan dem der leder efter sexpartnere og intet andet, undgå at skulle forklare en partner, hvorfor de ikke er interesserede i et fast forhold.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *